Thursday, January 29, 2009

and cut!

9 comments:

Veja cecilia said...

shit, klippte du...
Vad ska du nu göra med delarna?

Christine Clemmensen said...

Jeg har altid syntes det krævede mod at skære i sine ting.

Hvor længe er du i England endnu?

Jeg kunne rigtig godt lide din post om 3 ønsker :-)) Og så troede jeg kun det var i Danmark man ikke måtte tænke store tanker om sig selv, men det er åbenbart også i Sverige:-) Måske vi skal beslutte, at den slags "regler" ikke gælder her i bloggens Store Internationale Farvand :-)))

●• Thereza said...

OHHH MY... deconstructing 'the messenger' has now taken a step further... knives up!

Alexandra Hedberg said...

Cecilia - den högra kallar jag "Hirst" (efter Damien). den vänstra skall jag fortsätta på separat. Tror jag. Den skeppas till Sverige långsamt med våra andra grejer ... så vi får se vad jag tycker när jag ser den om en tre veckor igen. Kanks kångrar jag "klippet"?

fast friskt vågat, hälften vunnet!

Christine - vi stannar en vecka till i London.

Thereza - reconstructing is exciting! You can not go back. If i have second thoughts I'll make another version of Messenger (thinking of you!). I definitely want to make one, but this version didn't work. Bugs. I need to update!

Alexandra Hedberg said...

Christine igen - Jag har slängt alla mina hämningar överbord nu. Jag funderade en kort sekund över om jag skulle skriva vad jag gjorde apropå drömmar. Men har bestämt att jag hädanefter skriver vad jag vill på min blog. No more rules!

aimee said...

oh my god! you didn't???

you did!

Veja cecilia said...

Jag minns när jag gick på konstskola och hade gjort en målning (på faneér) som inte funkade och jag tog helt sonika till bandsågen och först klöv jag den. den funkade inte bättre då. delade den igen, och igen. tillslut hade jag 10 delar och då kom min lärare och sa: även om du sågar sönder den kommer den ändå inte att funka.
Jag blev rätt sur på honom där och då men han hade rätt, den funkade faktiskt inte för jag hade ändå min grund idé kvar. Varje gång jag tar fram saxen tänker jag på det där, å så målar jag svart över allt istället! haha, ja, så går det till när mina teckningar blir så svarta!

Alexandra Hedberg said...

Cecilia - det är därför vänstra delen kommer att bli en helt annan målning, med en annan idé. Hela målningen var fel från början. Jag utgick från idéen om fjärilarna - istället för att börja måla en känsla, ett uttryck i figuren ... och sedan känna mig fram till fortsättnigen. Jag började helt enkelt i fel ända!

Anonymous said...

Yes, I agree, reconstructing is exciting. Who knows what will come from it? Very thrilling, especially if it yields even greater results than anticipated.